Friday, September 14, 2007

small talk with Zinn Mel god ( part 187 )

ခ်င္းမိုင္႐ုကၡစိုးႏွင့္ ေထြရာေလးပါး (အပိုင္း - ၁၈၇)

ရန္ကုန္သားတာေတ | စက္တင္ဘာ ၁၂၊ ၂၀၀၇

လြန္ခဲ့သည့္ သီတင္းပတ္အတြင္းက အင္တာနက္ႏွင့္ ဘေလာ့ခ္စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ရွမ္းဘုန္းႀကီးစာဆန္ဆန္၊ ေဗဒင္ဆရာ တဦး၏ အႀကံျပဳစာဆန္ဆန္ စာတေဆာင္ပ်ံ႕႔ႏွံ႔ခဲ့၏။ ၎စာပါအေၾကာင္းအရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခေနဆိုးမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ေစရန္ စက္တင္ဘာ ၁၁၊ ၁၂၊ ၁၃ ရက္မ်ားအတြင္း ၁၁ ရက္ေန႔ည ၇ နာရီ ၂ မိနစ္၊ ၁၂ ရက္ေန႔ည ၈ နာရီ ၁ မိနစ္၊ ၁၃ ရက္ေန႔ည ၉ နာရီအခ်ိန္မ်ားတြင္ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားအား တခ်ိန္တည္းသံပံုးတီးကာ ေတာထုတ္ၾကရန္ ျဖစ္ေလသည္။

အဆိုပါစာကို ဦး႐ုကၡစိုး၊ ႂကြက္စုတ္ႏွင့္ ဖိုး႐ႈပ္တို႔က အထူးစိတ္၀င္စာေနၾကၿပီး အီးေမးလ္အေကာင့္ရွိသည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပရွိ ျမန္မာျပည္သားမ်ား လက္ခံရရွိလိမ့္မည္ဟု သူတို႔ကေမွ်ာ္လင့္ထားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သံပံုးတီးပြဲ၌
ပါ၀င္ဆင္ႏြဲရန္ တိုင္ပင္ထားၾကသည္။

၎တို႔၏အစီအစဥ္မွာ ႐ုကၡစိုးႀကီးေညာင္ပင္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းရွိ သံအမႈိက္ပံုးႀကီးကို ၀ိုင္းအားေပးၾကရန္ ျဖစ္သည္။ သူေကာင္းသားႏွစ္ေယာက္က ႐ုကၡစိုးႀကီးအတြက္ပါ သံေခ်းအလိမ့္လိမ့္တက္ေနသည့္ သံေခ်ာင္း တေခ်ာင္းကို မည့္သည့္ အရပ္မွ ေကာက္လာသည္မသိ … အမႈိက္ပံုးကိုလည္း ညေန ၅ နာရီ ခြဲေလာက္ကတည္းက မေယာင္မလည္ႏွင့္ ေညာင္ပင္ေအာက္သို႔ေ႐ႊ႕ထားကာ သံေခ်ာင္းတဆဆျဖင့္ ပြဲ၀င္ရန္ ျပင္ေနၾကေလသည္။

ေန႔နံအခ်ိန္အခါတို႔တြင္ ဦး႐ုကၡစိုးက ပိုမိုႏွံ႔စပ္သူျဖစ္သျဖင့္ ယခုပြဲသည္ သူ႔ပြဲျဖစ္၏။ သူေကာင္းသား ႏွစ္ဦးမွာ သူေ႐ႊဉာဏ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးသမွ်၊ ေစခိုင္းသမွ်တို႔ကို တသေ၀မတိမ္း လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ရသည့္ ငယ္ကၽြန္မွ်ပင္။ ေညာင္ပင္ရွိ နတ္စင္၏ အနီးဆံုးေနရာတြင္ သံပံုး (အမိႈက္ပံုး) တီးပါက မေကာင္းဆိုး၀ါမ်ား ပိုမိုထိတ့္လန္႔မည္ဟု ၎ကမိန္႔ေတာ္မူ ထားသည့္အျပင္ ေန႔နံအခ်ိန္မကိုက္ပါက အကိ်ဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိမည္မဟုတ္ဟုလည္း ႁမြတ္ၾကားထားသည္။

စားပြဲတင္နာရီတလံုးကို ျမန္မာျပည္စံေတာ္ခ်ိန္အတိုင္းတိုက္ကာ အခ်ိန္ကိုက္ သံပတ္ေပးထား၏။ သံပတ္ေပးထားေသာ္ျငား လည္း သံုးဦးစလံုးသည္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္လ္ နာရီကေလးကိုသာ အာ႐ံု ေရာက္ေနၾကသည္။ ၎တို႔သည္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ရည္းစားစာေပးမည့္ ၁၅၊ ၁၆ ႏွစ္ ကေလးမ်ားသဖြယ္ စိတ္လႈပ္ရွားေနၾကသည္။

႐ုကၡစိုး။ ။ အခုမွ ၆ နာရီေတာင္မထိုးေသးဘူး … ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ ဆႏၵေစာေနရတာလဲ။ စကားေလးဘာေလး ေျပာၾကဦးေလကြာ။

၎တို႔သည္ သံုးဦးေတြ႔သည့္အခါတိုင္း အာဂ်င္ဒါတခုခုရွာကာ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ကလည္း တေၾကာင္း၊ သံေခ်ာင္းတီးရန္ကလည္း အခ်ိန္က ေစာေနေသာေၾကာင့္ တခုတခုေဆြးေႏြးရန္ ႐ုကၡစိုးႀကီးက စကားေခၚေသာေၾကာင့္ ႂကြက္စုတ္က …

ႂကြက္စုတ္။ ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အခ်ိန္မက်ေသးခင္ ဘယ္လိုေနရမယ္၊ စကားေျပာလို႔ရမရ မသိေတာ့ … အသာ ၿငိမ္ေနၾကတာေပါ့။ က်ေနာ္က လက္ရွိျပည္တြင္းအေျခအေနနဲ႔ ဆႏၵျပပြဲေတြအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်င္ေနတာ ၾကာလွေပါ့။

႐ုကၡစိုး။ ။ ေျပာစမ္းပါေလ့ ေမာင္ရင္ရာ။ ေျပာလို႔ရပါတယ္ … မင္းတို႔လက္ထဲမွာသာ အရံသင့္ျဖစ္ေအာင္ သံေခ်ာင္းေတြကို အသင့္ကိုင္ထား အလမ္းျမည္တာနဲ႔ တီး႐ံုေပါ့ကြာ။ မင္းေျပာတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာခ်င္သလို ငါကလည္း ဆႏၵျပပြဲေတြကို ၿဖိဳခြဲတဲ့အေၾကာင္းေတြကို ေျပာခ်င္ေနတာပါကြ။

ဖိုး႐ႈပ္။ ။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေလာေလာလတ္လတ္ ကိုယ္နဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ သံပံုးကိစၥကို အရင္ဆံုးေဆြးေႏြးေစခ်င္တယ္။

႐ုကၡစိုးႀကီးကား မိမိ၏ကၽြမ္းက်င္နယ္နမိတ္အတြင္း ေရာက္လာၿပီဟူေသာအသိျဖင့္ သူေကာင္းသားမ်ားအား လက္ခ်ာေပးေလေတာ့၏။

႐ုကၡစိုး။ ။ တကယ္ေတာ့ သံပံုးတီးတာကို မင္းတို႔နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ ယံုၾကည္မႈတခုလို႔ ေျပာရင္လဲရတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ … ကိုယ့္ရပ္႐ြာကိုယ့္ေဒသမွာ အရပ္သူ အရပ္သားေတြဟာ သဘာ၀ ေဘးအႏၱရယ္ ကပ္တခုခုကိုႀကံဳေနရ တာမ်ိဳး … ငါတို႔အခုႀကံဳေနရတဲ့ အုပ္စိုးးသူေတြရဲ႕ ဖိႏိႈပ္မႈကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔ … မေကာင္းဆိုး၀ါးေကာင္ေတြ ေ၀းရာကို ထြက္ေျပးေအာင္ အစုအေ၀းႀကီး … အစုအဖြဲ႔ႀကီး တခုက တခ်ိန္တည္း တၿပိဳင္တည္း ညာသံေပးၿပီး ေမာင္းထုတ္တဲ့ ပြဲေပါ့ကြာ။

ႂကြက္စုတ္။ ။ ဒီေလာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း သိပါတယ္ဗ်ာ။ ရွစ္ေလးလံုး အေရးအခင္းတုန္းကလည္း က်ေနာ္တို႔ တေတြ လူသတ္ေကာင္စိန္လြင္ကို သံပံုးတီးၿပီး ေတာထုတ္ခဲ့တာ အခုထိေတာင္ အမွတ္ရေနေသးတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ က်ေနာ္တို႔ရပ္ကြက္ထဲက အသက္ ၇၀ ေက်ာ္အဘြားႀကီးတေယာက္က “စိန္လြင္ ၆ တန္း တေဇာက္ကန္း … စိန္လြင္ ၆ တန္း တေဇာက္ကန္း” လို႔ေအာ္ၿပီး အိမ္ေရွ႕ကဓာတ္တိုင္ကို တီးတာ …။

ဖိုး႐ႈပ္။ ။ စိန္လြင္ႀကီး ေျပးေရာလားကြ။

ႂကြက္စုတ္။ ။ လမ္းထဲက ေခြးအိုႀကီး ေသြးလန္႔ၿပီး ကိန္ ကိန္ … လို႔ ေအာ္ေျပးေတာ့တာဘဲ။ မၾကာပါဘူး … စိန္လြင္လဲ လစ္ေတာ့တာပဲ။

႐ုကၡစိုး။ ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေကာင္ေတြ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား) သူတို႔ကို နာမည္တပ္ၿပီး အေျပာခံရၿပီဆို ဆတ္ဆတ္ထိမခံ ျဖစ္ၾကတာေပါ့။

ဖိုး႐ႈပ္။ ။ ဆတ္ဆတ္ထိမခံျဖစ္တာေတာ့ အမွန္ပဲဗ်ိဳ႕။ ေတာင္ကုတ္မွာ တကိုယ္ေတာ္ဆႏၵျပတဲ့ ကိုစိုး၀င္းေလ … ေပါတာႀကီး နံမည္ကိုတပ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ကေန ထုတ္ပစ္ဖို႔ ပိုစတာနဲ႔ဆႏၵျပေတာ့ ေန႔ခ်င္းေထာင္ ၄ ႏွစ္ ခ်လိုက္ တယ္ေလ။

ႂကြက္စုတ္။ ။ အမွန္ေတာ့ ေပါတာႀကီးနဲ႔ အေပါင္းပါအားလံုးကို ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ကထုတ္ပစ္ၿပီး ဓမၼႏၲရယ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရမွာကြ။

ဖိုး႐ႈပ္။ ။ အဲဒီ ဓမၼႏၲရယ္အျဖစ္ သတ္မွတ္မယ့္အထဲမွာ ပခုကၠဴက သံဃနာယက ဆရာေတာ္ ဦးေတေဇာပါမစ္ ပါေသးလားကြ။

႐ုကၡစိုး။ ။ မင္းကလဲကြာ သတင္းေထာက္လုပ္ေနၿပီး နာမည္မွားတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူးကြာ၊ ဦးေတေဇာဘာသပါကြ …။

ဖိုး႐ႈပ္။ ။ နာမည္မွားတာ မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ ဦး႐ုကၡစိုးကသာ ဘြဲ႔နာမည္ေျပာင္းထားတာကိုမသိတာ။ ဒီဘုန္းႀကီးက အာဏာပိုင္ဆီကရတဲ့ ဟိုပါစမ္၊ ဒီပါမစ္ေတြနဲ႔ နာမည္ႀကီးလို႔ သူ႔ဘြဲ႔ကို ပခုကၠဴတနယ္လံုးက ဦးေတေဇာဘာသကေန ဦးေတေဇာပါမစ္လို႔ ေျပာလိုက္တာခင္ဗ်။ ဟဲ ဟဲ ဟဲ …။

႐ုကၡစိုး။ ။ ဒီလိုေတာ့လဲ ဟုတ္ေပသားပဲ။

ႂကြက္စုတ္။ ။ အခု ဘုန္းႀကီးအတုေတြလုပ္ဖို႔ လူတေယာက္ ကတံုးတံုးရင္ က်ပ္ ၅ ေထာင္ေပးမယ္ဆိုၿပီး ႀကံဖြံ႔က လိုက္စည္း႐ံုးေနျပန္ၿပီလို႔ ၾကားတယ္။ တကယ့္ကို သာသနာေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးတဲ့ သာသနာဖ်က္ ဓမၼႏၲရယ္ေတြပါဗ်ာ။

႐ုကၡစိုး။ ။ ေဟ့ေကာင္ေတြ စကားလဲေျပာ … နာရီလဲၾကည့္ၾကဦး။ ငါ့မ်က္စိထဲမွာေတာ့ ေဟာဒီအမိႈက္ပံုႀကီးကိုၾကည့္ရင္း ဓမၼႏၲရယ္႐ုပ္ေတြ တကြက္ၿပီးတကြက္ေပၚလာၿပီေဟ့ … နာဖို႔သာ ျပင္ၾကေပေတာ့။

ထိုစဥ္ … “တီတီတီတီ … တီတီတီတီ … တီတီတီတီ …” ဟု ဒစ္ဂ်စ္တယ္နာရီေလးက ျမည္လာ၏။

႐ုကၡစိုး။ ။ တီးၾကေဟ့ တီးတီး … ေပါတာႀကီး ထြက္ထြက္။ ထြက္သြားပါေတာ့လား ေပါတာႀကီးရဲ႕ …။

ဒီတႀကိမ္တြင္ ပုဂၢိဳလ္သံုးဦး တိုင္မင္မွန္လွသည္။ ဒိြဳင္ဆူေထ့ေတာင္တေၾကာ သံပံုတီးသံမ်ား (အမႈိက္ပံုး တီးသံမ်ား) အခ်ိန္ကာလအေတာ္အတန္ၾကာ ညံသြား၏။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ႐ုကၡစိုးႀကီးပင္။ ပါးစပ္ကလည္း ‘ေပါတာႀကီးထြက္သြား’ ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ေရ႐ြတ္၏။ အမႈိက္ပံုး၏ ေဘးနံရံမ်ားမွာလည္း ၎၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း ခ်ိဳင့္၀င္ေနၿပီျဖစ္သည္။

မိတ္ေဆြသံုးဦး၏ စကား၀ိုင္းသည္ ည ၉ နာရီ ေက်ာ္ခဲ့ေသာ္လည္း အဆံုးမသတ္ႏိုင္ေသးသလို အမႈိက္ပံုးေခါက္သံကလည္း စိတ္ကူးရတိုင္း ထေခါက္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကားဆိုသလို ၾကားေနရ၏။ ပုဂၢိဳလ္သံုးဦး၏ စိတ္တြင္လည္း သားသတ္သမားစိန္လြင္အပါအ၀င္ ဓမၼႏၲရယ္မ်ား၏ ႐ုပ္ပံုလႊာမ်ား အၾကာခဏဆိုသလို ၀ိုးတ၀ါး ေပၚေနေတာ့သည္။ ။

(ခ်င္းမိုင္႐ုကၡစိုးႏွင့္ ေထြရာေလးပါးကို အပတ္စဥ္ ဗုဒၶဟူးေန႔တိုင္း တင္ဆက္ပါမည္)

(ိ http://www.irrawaddy.org/bur/cmnat2007/September/187.html ကေန ယူတယ္။)


No comments: