Sunday, August 19, 2007

review on nu nu yi innwa's book



ထြက္ေပါက္တခုရဲ႕ ့လားရာကိုရွာေဖြျခင္း သို႔မဟုတ္ ေတာင္ျပဳန္းပြဲယဥ္ေက်းမႈ
ေမာင္ဖူးတင့္


စာအုပ္အမည္။ ။ ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ
ေရးသူ ။ ။ ႏုႏုရည္ (အင္း၀)
ထုတ္ေ၀သူ ။ ။ ဦးေက်ာ္ဆန္း (ရဲေအာင္စာေပတိုက္)
ထုတ္ေ၀ခုႏွစ္။ ။ ၂၀၀၇ ခု၊ ေမလ၊ အုပ္ေရ (၅၀၀)
တန္ဖိုး ။ ။ ၁၅၀၀ က်ပ္


(က)
မသီတာတို ့တိုက္ခန္းကို မေရာက္ခင္ ဓာတ္ရထားမွတ္တိုင္တတိုင္အကြာတြင္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ အေဆာက္အဦတခုရိွ၏။ ထိုေန႔က တရား႐ံုးေရွ႕တြင္ လူ (၅၀) ခန္႔ စု႐ုန္းေနၾက၏။ ဓာတ္ရထားက တရား႐ံုးေရွ႕တြင္ ရပ္လိုက္သည္။ က်ေနာ္ထိုင္ေနရာဘက္ျခမ္းမွာ တရား႐ံုးကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ရသည့္ဘက္ျဖစ္၏။ တရား႐ံုးေရွ႕တြင္ရိွသည့္ လူအုပ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကပံုရ၏။ ၀တ္ေကာင္း စားလွမ်ားကိုယ္စီ၀တ္ထားၾက၏။ (အမွန္အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ေအာ္စလိုၿမိဳ႕ လူထုမွာ ၀တ္ေကာင္း စားလွမ်ားကို ၀တ္ဆင္သြားလာေလ့မရိွၾကပါ။ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုျပည့္၀တ္ၿပီး အမ်ဳိးသမီး မ်ားမွာလည္း သစ္လြင္သည့္အ၀တ္အစားမ်ား၀တ္ကာ၊ ခ်ယ္ကာသကာ သြားေလ့မရိွလွပါ။
အမ်ားစုမွာ သာမန္အ၀တ္အစားမ်ားျဖင့္သာ သြားေလ့ရွွိ၏။) က်ေနာ္က တရား႐ံုးေရွ႕က လူအုပ္ကို အနည္းငယ္ စိတ္၀င္စားသြားရေလသည္။

“ဦးၿငိမ္း၊ အဲဒါ မဂၤလာေဆာင္ေလ၊ ႐ံုးမွာလာၿပီးလက္မွတ္ထိုးၾကတာ”

“ေအာ္…ေအး၊ ဟုတ္မယ္”

“ဒီမဂၤလာေဆာင္က ထူးတယ္ဦးၿငိမ္းရ၊ ေယာက်ၤားခ်င္းမဂၤလာေဆာင္ၾကတာေလ”

“ဘာမ္”

ပထမတုန္းက ဘယ္လိုမွ သိပ္ၿပီးစိတ္ထဲတြင္ မ၀င္စားခဲ့မိေပမယ့္ ဒုတိယစကားကိုၾကားေတာ့ က်ေနာ့္ေက်ာမွာ အလိုလိုဆန္႔သြားရ၏။

“ဟုတ္တယ္ေလ၊ ေယာက်ၤားခ်င္းမဂၤလာေဆာင္ၾကတာ”

“ဟုတ္ရဲ႕လား မသီတာရယ္”

“ေအာ္…ဟုတ္ပါတယ္ဆို၊ ေနာ္ေ၀ႏိုင္ငံမွာ မႏွစ္ကနဲ႔တူတယ္။ လိင္တူခ်င္းအခ်စ္ေတာ္ထားခြင့္၊ လက္ထပ္ခြင့္ကို ဥပေဒျပ႒ာန္းၿပီးခြင့္ျပဳခဲ့တာ၊ အဲဒီ မဂၤလာေဆာင္ကို သီတာ့အသိတေယာက္လည္း သြားတက္တယ္ေလ။ သီတာေတာင္ ဒီဗီြဘီအတြက္ သတင္းသြားယူမလား စဥ္းစားေသးတယ္။ အလုပ္မအားတာနဲ႔”

တရား႐ံုးေရွ႕က လူအုပ္ကို ကမန္းကတန္း က်ေနာ္လိုက္ၾကည့္သည္။ ထိုစဥ္…ဓာတ္ရထားက ထြက္ခြာလာခဲ့၏။ က်ေနာ့္ ျမင္ကြင္းထဲ မဂၤလာေဆာင္ၾကသူ သူတို႔သား၊ သူတို႔သမီးစံုတြဲကို ျမင္ရလိုျမင္ရျငား လိုက္ၾကည့္မိေသး၏။ က်ေနာ္ အံ့ၾသသြားရသည္။ ေငးငိုင္သြားရသည္။ ေရွာ့ျဖစ္သြားရသည္။

(ခ)
၁၉၈၄ ခုႏွစ္ေလာက္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ကိုတင္ဦး (မာန္သစ္စာေပ၊ ျဖဴး) တို႔ အင္းစိန္လမ္းဆံုတြင္ “႐ိုးမအေရွ႕” ကားကို ေစာင့္စီးၾက၏။ ညကတည္းက ကားလက္မွတ္ႀကိဳျဖတ္ထားၿပီး၊ မနက္ (၄း၃၀) အင္းစိန္လမ္းဆံုမွ ကားေစာင့္စီးၾကျခင္းျဖစ္သည္။

(၄း ၃၀) တြင္ “႐ိုးမအေရွ႕” ကားကို မီးေရာင္တ၀င္း၀င္းႏွင့္ လွမ္းေတြ႕ရသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ လက္ျပၿပီးတားၾက၏။ “႐ိုးမအေရွ႕” ကားက က်ေနာ္တို႔ကိုေက်ာ္ကာ ၀ါးတ႐ိုက္ႏွစ္႐ိုက္အကြာတြင္ လမ္းေဘးသို႔ ထိုးရပ္ေလသည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ ကိုတင္ဦးတို႔ ကားရိွရာေျပးသြားၾက၏။ က်ေနာ္က ကားေရွ႕အေပါက္ကတက္ၿပီး ကိုတင္ဦးက ကားေနာက္တံခါးမွ တက္ေလသည္။ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ဦး အေမာတေကာႏွင့္ ကားေျခနင္းေပၚ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကားတံခါးမ်ားအလိုအေလ်ာက္ ျပန္ပိတ္ သြားၾက၏။ ကားတစင္းလံုး မီးမ်ားအျပည့္ဖြင့္ထားသျဖင့္ ခရီးသည္အားလံုးကို အထင္အရွားပင္ ေတြ႕ရ၏။ ခရီးသည္အားလံုးကလည္း ေခါင္းကိုယ္စီဆန္႔ကာ က်ေနာ္တို႔ကိုလွမ္းၾကည့္ေနေလသည္။

“ဟိုက္”

က်ေနာ္တို ့ႏွစ္ေယာက္စလံုး ပါးစပ္ကၿပိဳင္တူလိုလို ဘာေတြ အသံထြက္လိုက္မွန္းပင္မသိ။ ထိုင္ေန သည့္ခရီးသည္မ်ားကို ေက်ာ္ကာ တေယာက္ႏွင့္တေယာက္မ်က္လံုးခ်င္း စကားေျပာလိုက္ၾက၏။ ကားမွားၿပီးေတာ့ တားစီးမိသည္အထင္ႏွင့္ ေအာက္ကို ျပန္ဆင္းဖုိ႔ ဟန္ျပင္ျပန္ေတာ့ ကားကအရိွန္
ျပင္းေနၿပီ။ တခါးေတြပိတ္ထားၿပီ။ ကားဆရာကိုၾကည့္ေတာ့ ကားဆရာက ကားေမာင္းရင္း ၿပံဳးလ်က္။

“လာပါ၊ ကိုယ့္ေနရာကို လာထုိင္ၾကပါ”

“ေန…ေန…ေနပါေစ၊ ဒီလိုပဲလိုက္လို႔ ရပါတယ္”

“မဟုတ္ဘူးေလ၊ ျဖဴးအထိ စီးၾကမွာမို႔လား၊ ႏြဲ႔တို႔က ကားတစီးလံုးငွားလာၾကတာေလ။ ရွင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ပဲ တျခားလူ ျဖစ္ေနတာ။ ရွင္တို႔က ဒီကားကိုႀကိဳၿပီး လက္မွတ္ျဖတ္ထားတာ။ လာပါ… လာထိုင္ၾကပါ။ မေၾကာက္ပါနဲ ့…ဟင္း…ဟင္း၊ ကိုက္မစားပါဘူး ရွင္တို႔ရယ္…ဟင္း…ဟင္း…ဟင္း ”
ကားတစင္းလံုးရယ္သံမ်ား လႊမ္းမိုးသြားခဲ့၏။ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ ႀကံရာမရျဖစ္ေနၾက။ ေျပးေပါက္ကို မသိမသာ ရွာေနၾကဆဲ။

“ကဲ၊ ဒီလိုလုပ္ ကိုယ္ေတာ္တို႔က ေဟာဒီကားဆရာေဘးကခံုမွာ အတူတူလာထိုင္ၾက။ က်မတို႔က ရွင္တို႔ေနရာမွာ ေျပာင္းထိုင္မယ္၊ ကဲ…ဒါဆိုရင္ အဆင္ေျပသြားမွာပါ ဟင္း…ဟင္း…ဟင္း ”
က်ေနာ္တို႔ ေနရာခ်င္းလဲထုိင္လိုက္ၾကသည္။ ကားဆရာကမူ အၿပံဳးကို မ႐ုပ္သိမ္းေသး။ က်ေနာ္ႏွင့္ ကိုတင္ဦး နာရီ၀က္နီးပါးမွ် စကားမေျပာႏိုင္ၾက။ ေဘးဘီကိုမၾကည့္ရဲၾက။ ကားတစင္းလံုး စကား ေျပာသံ၊ သီခ်င္းသံမ်ား လႊမ္းမိုးလ်က္။

“ကားဆရာေရ…ပဲခူးၾကရင္ စားစရာဆင္း၀ယ္မယ္၊ ကားဆရာအတြက္ေတာ့ က်မတာ၀န္ယူတယ္၊ ဟို…ႏွစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ ဘယ္သူတာ၀န္ယူမွာလဲေဟ့”

“ကိုယ္ယူမယ္္…က်မယူမယ္ ၊ အုိင္ ယူမယ္ ”

ကားေပၚတြင္ ရယ္သံမ်ား ထြက္ေပၚလာရျပန္သည္။ က်ေနာ္ႏွင့္ကိုတင္ဦးမွာ ေပါက္သည့္နဖူး မထူးေတာ့ၿပီဟု ေတြးကာ၊ သည္အတိုင္းၿငိမ္ၿပီး ေပခံေနၾကရ၏။ ထိုေန႔က ကံအားေလ်ာ္စြာ
လမ္းတြင္ သားေရစာဖိုး၊ ထမင္းဖိုး၊ မကုန္ခဲ့ၾကပါ။ ကားေပၚတြင္ အတူပါလာသည့္ “မိန္းမလ်ာ”
မ်ားက သူ႔ထက္ငါ ၀ယ္ေကၽြးသြားၾကသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ဦးစလံုး တြက္ေျခကိုက္ခဲ့ၾက၏။ မိန္းမလ်ာမ်ားမွာ “ေတာင္ျပဳန္းပြဲ” သို႔ ခ်ီတက္ၾကမည့္ နတ္ကေတာ္မ်ားအဖြဲ ့ျဖစ္ေလသည္။

ျဖဴးၿမိဳ ့ကားဂိတ္တြင္ က်ေနာ္ႏွင့္ကိုတင္ဦး၊ ကားေပၚကဆင္းေသာအခါ နတ္ကေတာ္မိန္းမလ်ာမ်ားက ေအာ္ဟစ္လက္ျပ ႏႈွတ္ဆက္ရင္း ခရီးဆက္ၾကေလသည္။

(ဂ)
ႏုႏုရည္ အင္း၀၏ “ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ” ၀တၳဳကို
ဖတ္ေတာ့ မိမိဘ၀ထဲက “မိန္းမလ်ာ” မ်ားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေတြ႔အႀကံဳတခ်ဳိ႕ကို ျပန္ေတြးမိသည္။ တဦးတည္းၿပံဳးမိ၏။

ယခုေတာ့ “မိန္းမလ်ာ” ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ မိမိ၏အယူအဆမွာ ယခင္ကလို မဟုတ္ေတာ့ပါ။ မိန္းမလ်ာအေပၚ လူေတြထားရိွသည့္ သေဘာထားတခ်ဳိ႕မွာ ေျပာင္းလဲစျပဳၿပီဟုထင္ရ၏။
“မိန္းမလ်ာ” မ်ားသည္ လူ႔အခြင့္အေရးနယ္ပယ္၌ တေထာင့္တေနရာ ၀င္ယူလာခဲ့ၾကၿပီေလာဟု ေတြးမိသည္။

“ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ” ၀တၳဳမွာ “ေတာင္ျပဳန္းပဲြ
ေတာ္” ေနာက္ခံႏွင့္ နတ္ကေတာ္မိန္းမလ်ာမ်ား၏ဘ၀ကို အေသးစိပ္ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။
၀တၳဳတပုဒ္ျဖစ္ေစရန္အတြက္ကိုမူ နတ္ကေတာ္မိန္းမလ်ာ “ေဒစီဂ်ိန္း”၊ ေဒစီဂ်ိန္း၏လင္ေယာက်ၤား “မင္းမင္း” ႏွင့္ မင္းမင္း၏ခ်စ္သူ သူေတာင္းစားမေလး “ပန္းညိဳ” တို႔ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေမတၱာဘြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထား၏။
အမွန္အားျဖင့္ ၀တၱဳတပုဒ္လံုး အသားေပးေဖာ္ျပသည္မွာ “ေတာင္ျပဳန္းပဲြ” ယဥ္ေက်းမႈကို စနစ္တက်၊ အဆင့္လိုက္ အေသးစိပ္ေရးထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း နက္႐ိႈင္းစြာတည္ရိွေနသည့္ နတ္ကိုးကြယ္ပသျခင္း ယဥ္ေက်းမႈကို အျပည့္အစံုသတင္းအခ်က္
အလက္ ေပးျခင္းသာျဖစ္၏။ ႏွစ္စဥ္ ၀ါေခါင္လဆန္း (၈) ရက္ေန႔မွ ၀ါေခါင္လဆန္း (၁၅) ရက္အထိ၊ က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ ေတာင္ျပဳန္းပြဲယဥ္ေက်းမႈကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေရာက္ရိွႏႊဲေပ်ာ္ေနရသလို ဆဲြေဆာင္မႈအားေကာင္းလွသည့္ ၀တၳဳျဖစ္၏။

သည္၀တၳဳထဲမွ က်ေနာ္ႏိႈက္ယူရရိွသည့္ အခ်က္တခ်ဳိ႕ရိွပါသည္။ ေတာင္ျပဳန္းပြဲဘာ့ေၾကာင့္ တႏွစ္ ထက္တႏွစ္ ပို၍ပို၍ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္လာေနရသနည္း။ ေတာင္ျပဳန္းပြဲ စည္ကားသထက္ စည္ကားလာေစရန္ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားက တြန္းပို႔ေနသနည္း။
၀ါေခါင္လဆန္း (၁၃ ) ရက္ေန႔တြင္ျပဳလုပ္သည့္ “ယုန္ထိုး” ပြဲအေၾကာင္းေရးထားသည့္ စာမ်က္ႏွာ မ်ားမွာ စိတ္၀င္စားစရာ။ “ဒီနယ္ေျမဟာ မင္းႏွစ္ပါးက ဖန္ဆင္းေပးထားတဲ့ စိတ္လြတ္လပ္မႈနယ္ေျမ” ဟု ဆို၏။ “လူေတြရဲ႕ စိတ္ကေလးေတြဟာ သနားစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ သိပ္ကို မြန္းၾကပ္ ပိတ္ေလွာင္ခံထားရတာ။ ကဲ…အဲဒီစိတ္ကေလးေတြကို လႊတ္ေပးလိုက္ၾကစမ္း” ။ ပညာတတ္ နတ္မင္းသားေလး မိန္းမလ်ာသင္းသင္းႀကိဳင္ရဲ ့စကား ။

လူေတြ ေတာင္ျပဳန္းပြဲတြင္ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ အေပ်ာ္က်ဴးၾကသည့္သတင္းမွာ မည္သူမဆို ၾကားဖူးၿပီးျဖစ္သည့္ သတင္းပင္ျဖစ္သည္။

၀တၱဳတပုဒ္လံုးမွာ၊ အတိုခ်ဳပ္ၿပီးလြယ္လြယ္နဲ႔ေျပာလို႔ရသည့္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္၏။ သက္ႀကီးရြယ္အို နတ္ကေတာ္မိန္းမလ်ာ “ေဒစီဂ်ိန္း” သည္ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိသူ “မင္းမင္း” ဆိုသည့္ ဆင္းရဲသား လူငယ္ တဦးႏွင့္ လင္မယားအျဖစ္ေနထိုင္ခဲ့ရင္းက “မင္းမင္း” က သူႏွင့္ရြယ္တူ သူေတာင္းစားမေလး
“ပန္းညိဳ” ႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္မိသြား၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ “မင္းမင္း” မွာ နတ္ကေတာ္မိန္းမလ်ာ
“ေဒစီဂ်ိန္း” ၏ ရင္ခြင္တြင္သာ မူးေမ့လဲေလ်ာင္းရင္း ၀တၳဳကိုနိဂံုးခ်ဳပ္ထားေလသည္။

လူတို႔၏ မြန္းၾကပ္ပိတ္ေလွာင္ေနေသာစိတ္ကို ထြက္ေပါက္ေပးပို႔ရန္ကိစၥမွာ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ ပါသည္။ “ေတာင္ျပဳန္းပဲြ” သည္ လူတခ်ဳိ႕အတြက္ စိတ္ထြက္ေပါက္ေပးရာ အေပါက္တေပါက္ျဖစ္ သည္ဟု ဆို၏။ ဗမာတျပည္လံုးကလူေတြ တႏွစ္တခါ ေတာင္ျပဳန္းပြဲတက္ကာ စိတ္ထြက္ေပါက္ ေပးၾက၏။ ထြက္ေပါက္ရွာၾက၏။

က်ေနာ္တို႔သည္ မြန္းၾကပ္ပိတ္ေလွာင္ေနေသာစိတ္ကို ထြက္ေပါက္ေပးရန္ မုခ်လိုအပ္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္…ယင္းထြက္ေပါက္မွာ ယာယီထြက္ေပါက္၊ ေဘးထြက္ေပါက္္၊ ထြက္ေပါက္အမွားျဖစ္လွ်င္မူ မေကာင္း။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ… ၀တၱဳတပုဒ္ကိုဖတ္ကာ၊ စိတ္ထြက္ေပါက္ေပးျခင္းကိစၥ အလိုလို ဆက္စပ္ေတြးမိ လာေအာင္ ျဖစ္ေစသည့္စာေရးဆရာ ႏုႏုရည္အင္း၀၏ စာေပဒါနကိုမူ ေက်းဇူးတင္ရမည္ပင္ျဖစ္
သည္။ သာဓုေခၚရမည္ျဖစ္သည္။ ။



(ဘေလာ့ဂါမွတ္ခ်က္ - ဒီသတင္းကုိ http://www.khitpyaing.org/bookreviews/august_2007/10-8-07_mgphutint.php ကေန ယူတယ္။)


No comments: