Saturday, August 25, 2007

return of ko htin kyaw?

ျပည္သူ႔ကုိယ္စားလွယ္ေတြပါ၀င္ဦးေဆာင္ၾကဖို႔ ကိုထင္ေက်ာ္ကတိုက္တြန္း
ေမာင္တူး ။ ဒီဗီြဘီ သတင္းေထာက္ ။ ၂၄ ။ ၾသဂုတ္ ။ ၂၀၀၇

ျပည္သူေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ေတြအေနနဲ႔ အေထြေထြ အၾကပ္အတည္းေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ျပည္သူေတြဘက္က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ဦးေဆာင္မႈ ေပးသင့္ၿပီလို႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းေရး ဆႏၵျပပြဲဦးေဆာင္သူ ကိုထင္ေက်ာ္က တိုက္တြန္း ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္၊

ပထမဆံုး ေမးခဲ့တာကေတာ့ ကိုထင္ေက်ာ္အေနနဲ႔ ဘယ္အခ်ိန္မွာ လူထုေရွ႔ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ထြက္ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုမလဲဆိုတဲ့ အေမးျဖစ္ပါတယ္။

“မၾကာခင္အခ်ိ္န္မွာ ျပည္သူေတြေရွ႔က မားမားမတ္မတ္ရပ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ထြက္မယ္္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကုိ အသိေပးလိုပါတယ္။

ေနာက္တခုကေပါ့ဗ်ာ၊ လက္ရွိ ျပည္သူလူထုရဲ႔ မြန္းၾကပ္ေနတဲ့ ဆင္္းရဲဒုကၡေတြကို ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တဲ့ပြဲေတြမွာ လက္ရွိ နအဖ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႔ ကိုင္တြယ္မႈၾကမ္းတမ္းပုံကုိ က်ေနာ္တုိ႔ လုံး၀ရႈတ္ခ်ပါတယ္။

ေနာက္တခုက ၾကံ့ခို္င္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအသင္းတို႔။ စြမ္းအားရွင္တို႔ ဒီအာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြကေနၿပီးေတာ့မွ လက္ကိုင္တုတ္ အျဖစ္ က်င့္သုံးေနတဲ့ ဒီပုဂိဳလ္ေတြ အားလုံးကို က်ေနာ္ ေမတၱာရပ္ခံ ပန္ၾကားလိုပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ငတ္ေနတဲ့သူအခ်င္းခ်င္းဗ်ာ၊ ဘ၀တူခ်င္းကို ဘာျဖစ္လို႔ ဇာတ္တူသားစားၾကမွာလဲ အဲဒီတခု ေျပာၾကားလိုတယ္။

သူတို႔လဲ ငတ္ေနတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြလဲ ငတ္ေနတယ္။ ငတ္တဲ့လူအခ်င္းခ်င္းကုိ ဘာေၾကာင့္မို႔ ႏိုင္ထက္စီးနင္းနဲ႔ ဒီလိုမ်ဳိး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ရိုင္းရိုင္းစိုင္းစုိင္း ဒီ ယုတ္မာရိုင္းစိုုင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ဘာေၾကာင့္လုပ္ၾကတာလဲ၊ ဒီလူေတြကို က်ေနာ္ေျပာလိုပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔လဲ ငတ္ေနၾကပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔လဲ ငတ္ေနၾကပါတယ္၊ ငတ္ေနတဲ့လူအခ်င္းခ်င္းကုိ မႏွိပ္စက္ၾကပါနဲ႔၊ ရိုင္းစိုုင္းတဲ့ အျပဳအမူေတြနဲ႔ မဆက္ဆံၾကပါနဲ႔၊
ခင္ဗ်ားတို႔ ရေနတဲ့ နအဖ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ေပးေက်ြးေနတဲ့ဟာ တနပ္စာပဲရွိပါတယ္၊ သူတို႔ တသက္လုံး မေက်ြးႏိုုင္ပါဘူး။

အဲဒီအတြက္ ဒီ ၾကံ့ဖြံ႔တို႔ စြမ္းအားရွင္တို႔ အားလုံးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔ က်ဳပ္တုိ႔က ဇာတ္တူသားေတြပါ၊ ဇာတ္တူသားစားရင္ ဟသၤာ ကုိးေသာင္းပ်က္တတ္ပါတယ္၊ အဲဒါကုိ က်ေနာ္ သတိေပးလိုပါတယ္၊”

ဒီဗီြဘီ ၊ ၊ ဒီေန႔အထိကုိ ဆႏၵျပပြဲေတြက ၿဖိဳခြင္းခံလိုက္ရတာေတြ ဆႏၵျပပြဲေတြ မစတင္ႏိုင္ခင္မွာပဲ သူတုိ႔ဘက္က ၿဖိဳခြင္းမဲ့လုံၿခံဳေရး အင္အားေတြက မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆႏၵျပပြဲေတြက ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မျဖစ္ဘူးလုိ႔ ေျပာေနၾကပါတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုထင္ေက်ာ္ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲခင္ဗ်။

“သူတို႔ ၿဖိဳခြင္းတယ္ဆိုတာက က်ေနာ္တုိ႔အတြက္ေအာင္ျမင္မႈပဲဗ်၊ ျပည္သူေတြ ငတ္ေနတာကို ေသခ်ာတယ္ဆိုတဲ့ဟာကို မီးေမာင္းထုိးျပလိုက္တာပဲဗ်ာ၊
အဲေတာ့ သူတို႔ ၿဖိဳခြဲရျခင္းအေၾကာင္းအရင္းက က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြရဲ႔ အသံေတြ က်ေနာ္တို႔ျပည္သူေတြရဲ႔ ဆႏၵေတြကုိ မလြန္ဆန္ႏိုုင္လို႔ ၿဖိဳခြဲတာပဲ၊ အမွန္တကယ္ဆိုရင္ သူတို႔ဟာ မစိုးရိမ္မေၾကာင့္ၾကဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ကို တားဆီးပိတ္ပင္စရာ ၿဖိဳခြင္းစရာမရွိပါဘူး၊

အဲေတာ့က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြဘက္က မွန္လို႔သာ အတင္း အဓမၼနဲ႔ လိုက္လံၿပီးေတာ့ ၿဖိဳခြင္းေနတာျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒါကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြက အမွန္တရားနဲ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ မပါေသာ၊ လုယက္တိုက္ခိုက္မႈမပါေသာ၊ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့မွ ဒီတိုက္ပြဲကို ဆက္လက္ဆင္ႏဲြသြားရင္ က်ေနာ္တို႔ ေအာင္ျမင္မႈက မၾကာခင္ရမွာပါ၊

က်ေနာ္လည္း မၾကာခင္ ျပည္သူလူထုေရွ႔က ထြက္ေပၚလာမွာပါ၊ အဲဒီအတြက္ ျပည္သူေတြကုိ ေနာက္မဆုတ္ၾကပါနဲ႔ ရဲရဲ၀့့့ံ၀ံ့့နဲ႔ မိမိရဲ႔ ဆႏၵကုိ ထုတ္ေဖာ္ၾကပါ၊
ျပည္နယ္နဲ႔ တိုုင္းအသီးသီးမွာရွိတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူ႔ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဒီအခ်ိ္န္မွာ ထြက္ခ်ိန္တန္ပါၿပီ၊ ဒီအခ်ိ္န္ဟာ ျပည္သူေရွ႔မွာ ရပ္ခ်ိ္န္တန္ပါၿပီ၊ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီအခ်ိန္ဟာ သမိုင္းေပးတာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္၊ အခြင့္အေရးဆိုတာ ႏွစ္ခါမရပါဘူးခင္ဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြင့္အေရးကုိ တၿပိဳင္နက္ ရယူၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္၊”

ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်၊ ဒီေပါ့၊ သမိုင္းလမ္းဆုံမွာ ျဖစ္ခဲ့တာဆိုရင္ (၂၀၀၀) ေလာက္အထိေတာ့၀န္းရံတယ္၊ ၀န္းရံေပမဲ့ ျပည္သူေတြက လက္ခုပ္တီးတာမ်ားၿပီးေတာ့ ကုိယ္တို္င္ပါ၀င္လာတာက နည္းေသးတယ္လုိ႔ သုံးသပ္ေနၾကတာေတြရွိပါတယ္၊ ဒါေတြဟာေလ ဘာလုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနလို႔ပါလဲ ကုိထင္ေက်ာ္။
ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာေျပာခ်င္ပါလဲခင္ဗ်။

“အခုဟာကဗ်ာ၊ က်ေနာ္တုိ႔ (၈၈) ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကုိမင္းကုိႏိုင္ (၁၉) ရက္ေန႔မွာ ေျပာသြားတဲ့စကားတခုရွိတယ္ဗ်၊ ဒါ အျမည္းပဲရွိေသးတယ္ဗ်ာ၊ ဒါ အျမည္းပဲရွိပါေသးတယ္၊ က်ေနာ္တို႔က အသံမထုတ္ေသးလို႔ ခင္ဗ်၊ မၾကာခင္ ျပည္သူေရွ႔မွာ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ရပါလိမ့္မယ္၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႔ ယုံၾကည္ေလးစားၾကည္ညိဳရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ခ်က္ျခင္းလြတ္ေပးရမယ္၊ မၾကာခင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြ႔ျမင္ရမယ္၊ ျပည္သူလူထုေရွ႔မွာ ထင္ေက်ာ္ ဆိုတဲ့ေကာင္ထြက္လာမယ္လုိ႔ ေျပာၾကားလိုတယ္။”


(ဘေလာ့ဂါမွတ္ခ်က္ - ဒီသတင္းကုိ http://burmese.dvb.no/textonly/news.php?id=1614 ကေန ယူတယ္။ ပုံကေတာ့ ေအအက္ဖ္ပီ သတင္းဌာနရဲ႔ မူပုိင္။)


No comments: