
NEJ / ၁၆ ၾသဂုတ္ ၂၀၀၇
၂၀၀၁ မွ ၂၀၀၅ ခုအၾကား စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ားအျဖစ္ မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ ကား အမ်ားအျပားကို ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (ကညန) က လိုင္စင္ သက္တမ္းတိုးမေပးေသာေၾကာင့္ ၀ပ္ေရွာ့မ်ား၊ စက္မႈဇုန္မ်ားတြင္ ျပန္လည္ဖ်က္ဆီးတပ္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကေၾကာင္းသိရသည္။
အဆိုပါကားမ်ားမွာ ကညနတြင္ မွတ္ပုံတင္စဥ္က စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားေဘာ္ဒီျဖင့္ သြားေရာက္ အစစ္ေဆးခံခဲ့ၿပီး လိုင္စင္ရၿပီးသည့္ေနာက္ မူလကား ေဘာ္ဒီကို ျပန္လည္တပ္ဆင္ထားသည့္ ကားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္ဒဂုံစက္မႈဇုန္မွ ျပည္တြင္းျဖစ္ကားထုတ္လုပ္သူတဦးက ေျပာသည္။
၎က “အခု အဲဒီလိုလိမ္ညာထားတဲ့ ေထာင္နဲ႔ခ်ီတဲ့ကားမ်ဳိးစုံကို (ကညန) က မွတ္ပုံတင္ပါ အခ်က္ အလက္ေတြနဲ႔ မကိုက္ညီဘူးဆိုၿပီး လိုင္စင္သက္တမ္းတိုးမေပးလို႔ အခက္ႀကံဳေနၾကၿပီး စက္မႈဇုန္ ေတြမွာ ျပန္ဖ်က္၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြနဲ႔အစားထိုး စတာေတြလုပ္ေနၾကတယ္” ဟုေျပာသည္။
၂၀၀၁ ခုေနာက္ပိုင္းမွစ၍ စစ္အစိုးရက ျပည္တြင္းျဖစ္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို လိုင္စင္ ခ်ေပး ခဲ့သည္။
“အဲဒီတုန္းကေတာ့ အလြယ္တကူပါပဲ။ နယ္စပ္ကေန ေစ်းေပါေပါနဲ႕၀င္လာတဲ့ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြကို ဟိုထုဒီ႐ိုက္ ေဆးျပန္မႈတ္ ေဘာ္ဒီေလးနည္းနည္းျပန္ျပင္လိုက္ရင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားေတြဆိုၿပီး လိုင္စင္ရခဲ့ၾကတယ္” ဟု ေတာင္ဒဂုံစက္မႈဇုန္မွ ကားထုတ္လုပ္သူက ရွင္းျပသည္။
လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားျဖစ္သည့္ တိုယိုတာဗင္ကို ေနာက္ပိုင္းျဖတ္ဆက္ထားသည့္ ဖင္ျပတ္၊ ထိုင္း
အီစူဇူးကို ေဘာ္ဒီေျပာင္းထားသည့္ ဟိုင္းလက္သာမက ပါဂ်ဲ႐ိုးကဲ့သို႔ ကားမ်ဳိးကိုပင္လွ်င္ ေခတၱရာ ပါဂ်ဲ႐ိုး (ျပည္ၿမိဳ႕စက္မႈဇုန္ထုတ္) အမည္ႏွင့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားဟုဆိုကာ လိမ္လည္မွတ္ပုံတင္ ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ရွင္းျပသည္။
လိုင္စင္မဲ့ကားတစီးကို သိန္း (၃၀-၄၀) ခန္႔သာေပးရၿပီး စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားအျဖစ္ လိုင္စင္ ၀င္လိုက္ ပါက က်ပ္သိန္း (၁၀၀) ေက်ာ္ခန္႔ေစ်းေပါက္သြားကာ ေမာ္ဒယ္ျမင့္္ ကားမ်ားျဖစ္ပါက သိန္း (၃၀၀-၄၀၀) ခန္႔ျဖစ္သြားေၾကာင္း သိရသည္။
နအဖစစ္အစိုးရသည္ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၌ ကား ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္မားေနၿပီး ပါမစ္ခ်ေပးရန္ အာဏာရိွသည့္ နအဖထိပ္ပိုင္းစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္းၾကေၾကာင္း ရန္ကုန္မွ ကားပြဲစားတဦးကေျပာသည္။
“ေမာ္ဒယ္ျမင့္ဆာဖ့္ကားတစီးကို က်ပ္သိန္း (၄,၀၀၀) ေက်ာ္ေစ်းေပါက္ေနၿပီး အဲဒီကားအတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္တေစာင္ကို က်ပ္သိန္း (၁,၀၀၀) ေက်ာ္ ေစ်းရိွေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူတို႔ရဲ႔ ကားတင္သြင္းခြင့္္ပါမစ္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားမႈကို မထိခိုက္တဲ့ ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္ထုတ္ကားေတြကို တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ခြင့္ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။
နအဖစစ္အစိုးရသည္ ၂၀၀၁ ခုတြင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားအစီး (၁၃၀) ကို စတင္မွတ္ပုံတင္ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး ၂၀၀၆- ၂၀၀၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ (၁၃,၈၈၀) စီး၊ လာမည့္ ၂၀၀၇-၂၀၀၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ ကားစီးေရ (၂၁,၀၀၄) စီး ထုတ္ခြင့္ျပဳထားၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌္အသုံးျပဳေနသည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားအစီး (၁၇,၀၀၀) ေက်ာ္ရိွေနေၾကာင္း ကညနစာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရသည္။ ။
(ဘေလာ့ဂါမွတ္ခ်က္ - ဒီသတင္းကုိ http://www.khitpyaing.org/news/august_2007/16-8-07f.php ကေန ယူတယ္။ ပုံကုိလည္း အဲဒီကေနပဲ ယူပါတယ္။)
No comments:
Post a Comment