Tuesday, September 4, 2007

yadanabon bridge related news


(ေခတ္ၿပဳိင္က သတင္းဗ်ာ။ တံတားေဆာက္တ့ဲအင္ဂ်င္နီယာေတြ စာရင္းလိမ္ၿပီး ကုိယ့္အတြက္မ်ားမ်ားက်န္ေအာင္လုပ္ၾကလုိ႔ ေငြရလြယ္တတ္ေပမယ့္ အခန္႔မသင့္တ့ဲအခါမွာေတာ့ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္သင့္ဖုိ႔လည္း လြယ္ကူတ့ဲအေၾကာင္းေတြလည္း ဖတ္ရမယ္။)

ရတနာပံုတံတားသစ္ႀကီး ေလျပင္းဒဏ္မခံႏိုင္သျဖင့္
ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနရ

NEJ/ ၄ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၇

မႏၱေလး ရတနာပုံတံတားသစ္ႀကီး တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးသြားေသာ္လည္း စမ္းသပ္မႈမ်ားအရ ႀက႕ံံခိုင္မႈ မရိွျခင္းေၾကာင့္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ကာ ယခုအခ်ိန္ အထိ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္း မရိွေသးေၾကာင္း တံတား တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပါ၀င္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက ေျပာသည္။

၎က “ေနာက္ဆံုး အေျခအေနအရ ေလျပင္း တိုက္တဲ့ ဒဏ္မခံႏိုင္တာေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့လကပဲ
Tie Bracing ေတြ လဲလွယ္တပ္ဆင္ေနရတယ္။ တံတားေဆာက္ၿပီးကာစကတည္းက အင္ဂ်င္နီ ယာခ်ဳပ္က ရတနာပံုတံတားရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္၀ဲထဲ ထည့္ၿပီး ေလတိုက္
အား၊ ငလ်င္ စတာေတြကို ေလ႔လာၾကည့္ေတာ့ အဲဒီစမ္းသပ္ေလ့လာမႈအရ ေလျပင္းတိုက္မႈ ခံႏိုင္ရည္မရိွဘူး။ ငလ်င္ရစ္ခ်္တာစေကး (၄) ေလာက္ေတာင္ ခံႏိုင္ရည္မရိွတာ ေတြ႕ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ထိုသို႔ျဖစ္ရသည့္ အဓိကျပႆနာမွာ စစ္ကိုင္းဘက္ကမ္းရိွ တံတားေအာက္ေျခ ဒုတိယပိုင္တိုင္ကို လိုအပ္သည့္ေပအနက္အထိ မတူးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါအင္ဂ်င္နီယာက ေျပာသည္။

တံတားကို စတင္တည္ေဆာက္သည့္အခ်ိန္တြင္ မႏၱေလးဘက္ျခမ္းႏွင့္ စစ္ကိုင္းဘက္ျခမ္း ပိုင္တိုင္ အားလံုးကို ခ်ရာတြင္ အဆင္ေျပခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါ စစ္ကိုင္းဘက္ျခမ္းမွ ဒုတိယ ပိုင္တိုင္ ေအာက္ ေျခအတြက္ တူးရာတြင္ မာေက်ာသည့္ ေက်ာက္လႊာတခုခံေန၍ လိုအပ္သည့္အနက္သို႔ေရာက္ေအာင္ မတူးႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

၎က “အဲဒီေက်ာက္လႊာကိုေဖာက္ၿပီီး ပိုင္တိုင္တူးႏိုင္ဖို႔ စက္ကိရိယာက ျမန္မာျပည္မွာမရိွဘူး။ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံျခားက၀ယ္ဖို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးကတဆင့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗို္လ္ခ်ဳပ္ႀကီးစိုး၀င္းကို တင္ျပခဲ့တယ္။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေရဘူးေပါက္တာမလိုခ်င္ဘူး ေရပါတာပဲလိုခ်င္ တယ္၊ ကိုယ့္ျပည္တြင္းအင္အားနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာျဖစ္ေအာင္လုပ္ဆိုၿပီး အမိန္႔ေပးခဲ့တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ စစ္ကိုင္းဘက္က တံတားေအာက္ေျခကို လိုအပ္သည့္အနက္ရေအာင္မတူးႏိုင္ဘဲ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ တံတားေဆာက္သည့္ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးေဌးျမင့္မွာ”
တာ၀န္ေပါ့ဆမႈ၊ အမ်ားပိုင္ပစၥည္းခိုးယူမႈ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားျဖင့္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ထားျခင္းခံေနရေၾကာင္း အျခားအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ ၿပီးခဲ့တဲ့လက မႏၱေလးနဲ႕ စစ္ကိုင္းက တာ၀န္က်တဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ ႏွစ္ေယာက္ကို အာဏာပိုင္ေတြက ေခၚၿပီးစစ္ေဆးေမးျမန္းခဲ့တယ္၊ အဲဒီေနာက္ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးေဌးျမင့္ကို စီမံကိန္း၀င္းထဲမွာ ခုလို အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ဖမ္းလိုက္တာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆည္ေျမာင္း၊ တံတား၊ လမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းတိုင္းလိုလိုတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ ကုန္ၾကမ္းခိုးယူမႈမ်ား ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု ရတနာပံုတံတား ႀကံ့ခိုင္မႈမရွိဘဲ မဖြင့္ႏိုင္ ျဖစ္ရ ျခင္းသည္ သီးျခားကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း သက္ဆိုင္သူမ်ားက ေျပာျပသည္။ ။





(မူရင္း- http://www.khitpyaing.org/news/september_2007/4-9-07d.php)




No comments: